Warhammer 40k Forum and Wargaming Forums banner
1 - 7 of 7 Posts

·
Registered
282 Posts
Buenaaaas! :) Te respondo en inglés y español:

Los Kill teams son unas reglas que sacó GW para hacer pequeñas batallas con muy pocos puntos en los que mueves cada mini de forma independiente (en vez de como unidades) y puedes customizar un poco las unidades para que representen algo así como "mini personajes".

Antiguamente había unas reglas que salieron en la revista white dwarf que estaban muy chulas que eran algo así como una pequeña unidad de élite (el kill team) contra un montón de los típicos malos de película (grunts) de otra raza, y tenían que hacer una misión.

Como esto era un poco rollo para el tío que llevaba los grunts, ahora han publicado en el libro de misiones de combate unas reglas nuevas para que se enfrenten dos pequeños ejércitos/unidades de élite, los dos jugadores con las mismas reglas. Están muy bien, te recomiendo probarlas. Si quieres mándame un mensaje privado y te puedo dar más info de cómo va la cosa.

And now in english (BTW, mods if you want me to remove the spanish part, just say so or feel free to edit the message.):

Kill teams are some rules that GW published some time ago in a couple of white dwarves to represent a special elite team, the kill team, trying to perform a mission against a small army of grunts. It allowed for quick games with small armies and each of the miniatures could move independently, instead of moving the whole squad at a time.

Since this could be boring for the grunt player sometimes, GW published a new ruleset to play with two small elite armies, with both players using the same rules. Additionally, you can customize your heroes by allocating some special rules.

They allow for quick and fun games, you should give them a try! if you want further info about the kill-teams, just pm me!

·
Registered
5 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Yo no hablo mucho espanol como me mude a nueva zelanda cuando tenia dos anos.
yeah so english would be better thanks:biggrin:.

anyway.... hmm interesting. i might have to get the rules and have a couple of games. hehehe... i like the sound of ninja orks...

·
Registered
282 Posts
Hehe, ok, sorry for that. I don't see many spanish people in these forums so I got kinda carried away when I saw the spanish flag :grin:

Have a try with your ninja orks and tell us how it goes!

·
Registered
5 Posts
Discussion Starter · #7 ·
hahaha!
i love kill-team. i won two games playing as orks. one against nids and another against IG!
:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

1 - 7 of 7 Posts