Warhammer 40k Forum and Wargaming Forums banner
1 - 20 of 29 Posts

·
Registered
Joined
·
68 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Thought I'd share some ideas for my DP with you guys..

Well first I'm gonna put some good old toothpick spikes on his armour colar thing. Maybe some wings? I was actually thinkin that a jump back would be cool, but not the kinda thing for a DP?

I'm gonna cut the sword and put it the other way up, like point down. And make him pointing at something..

Can anyone thing of anthing original for Deamon Princes? I can't think of anything else really, any ideas would be helpful. There's loads of DP conversions out there, so most of the ideas have been taken..
 

·
Porn King!!!
Joined
·
8,137 Posts
Anything you can model is worth trying. There is no set type of conversion that you can do on a Daemon Prince so go wild, get crazy with it. In order for us to give more specific ideas for you to use though, what kind of prince will it be, Khorne, Slaanesh, etc?
 

·
Registered
Joined
·
68 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Chaos Undivided..

The only thing I don't want on my DP is like stupid mutations and such. Which does kinda limit things a little.. I know that I'm gonna put spikes all over him, make him a little more Undivided looking..
 

·
Registered
Joined
·
68 Posts
Discussion Starter · #5 ·
I was thinkin a Kai Gun? But I'm no so good with the rules like. Dunno if it's worth it.. Maybe a robotic leg, but that's an Iron Warriors thing..

My army is Chaos Undivided..
 

·
Powered by Squig Tea
Joined
·
7,589 Posts
Undivided yes, but Alpha Legion? Iron Warriors? or Black Legion etc?.

BIG SUGGESTION ! with the new codex lurking I would wait, I hear that DPs can't have daemon weapons.
I Have a lot of now usless minis that I have spent ages converting and painting and you really don't want that, its quite soul destroying. (probably a bad choice of words as a Chaos player. :lol: )
 

·
Registered
Joined
·
68 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Black Legion.. I thought Undivided was the name for Black Legion too 0.o I don't really battle them, I just make them..

Oh yeah, I forgot about the codex. When's it due out like? Haha, true!
 

·
Porn King!!!
Joined
·
8,137 Posts
I hear that DPs can't have daemon weapons.
Correct, they can't take them. And the codex is due out Sept 19th iirc.
 

·
Jac "Baneblade" O'Bite
Joined
·
8,082 Posts
Claws would be cool. I still havn't seen a conversion of a DP that actually has decent claws on him. The model is quite hunched over which when combined with blood dripping talons would just make it look plan evil.
 

·
Registered
Joined
·
68 Posts
Discussion Starter · #10 ·
I was planning on converting him to be standing taller, like without the whole hunched over look..

It's no hard to add a claw or few. Just use the hole thing that's above his left hand, no idea what that supposed to be anyways..
 

·
The Traveler
Joined
·
2,559 Posts
I always thought that Kai Gun was a bit wimpy for a Demon Prince. I used the Be'lakor model for my Tzeetch-themed army. Painted him in a reflective paint I got at Home Depot. It fits. He's carrying that sword he comes with and a purple-tinted Kai Gun (A Heavy Bolter with a Chaos Gun barrel.)

-Dirge
 

·
Registered
Joined
·
68 Posts
Discussion Starter · #13 ·
I was thinking it was supposed to be a Kai Gun! But I thought the Kai Gun was supposed to be a big bolter or something?

I was thinking of using my Be'lakor for my army, but then I thought I'd try to convert a DP, could be interesting!.. And what is a Chaos Gun man?
 

·
Banned
Joined
·
801 Posts
Well, one plan I had for a Daemon Prince was to make a simple Khornate Chaos Lord-type model, but glue on a number of animated chains or razor wire around it, using a few spare models as victims. The idea of the guy just standing there while the chains slaughter anything nearby was too cool to pass up.

Naturally, they'll count as a Daemon Weapon and an Invulnerable save.
 

·
Registered
Joined
·
68 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Surely you got the idea from Spawn? Can't he do it?

What model did you use for it anyways?
 

·
Premium Member
Joined
·
6,544 Posts
Aslomov said:
I was thinking it was supposed to be a Kai Gun! But I thought the Kai Gun was supposed to be a big bolter or something?

I was thinking of using my Be'lakor for my army, but then I thought I'd try to convert a DP, could be interesting!.. And what is a Chaos Gun man?
I use Be'lakor as my daemon prince... the model is too awesome not to use. Admittedly, he'd probably be better as a Greater Daemon in the new codex, since he has that strong Undivided feel and the Greater Daemon entry in the new codex is a bit of a catch-all for the larger denizens of the warp.

I think if I were to make a new Daemon Prince, I'd probably at least use his sword and his wings, and figure out how to make them fit on the Chaos Space Marine Daemon Prince model.
 

·
Registered
Joined
·
68 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Yeah, he is a really cool model. But I like conversions, and I don't want to convert him tbh! lol

Greater Deamon? Ain't they the Bloodthirster and that?

Be'lakor's wings are a bit on the small side? I dunno. He does ha s a cool sword. Maybe a bit bigger would look better on a DP?
 

·
Premium Member
Joined
·
6,544 Posts
Yes, but in the new Codex, there's just a generic greater daemon... no bloodthirster, lord of change, keeper of secrets, or great unclean one. They all use the same profile and rules. Same idea with the lesser daemons in the new codex-- bloodletters, daemonettes, plaguebearers, and horrors are all one and the same rules-wise with the new book.
 

·
Registered
Joined
·
68 Posts
Discussion Starter · #19 ·
That's a pretty good idea ain't it?
 

·
Premium Member
Joined
·
6,544 Posts
Yes and no. It's a bit bland, although with the Daemon Codex coming out in 2008, it's entirely possible that these are just going to represent random Undivided daemons. The good idea is purely from a modelling standpoint, since you aren't really forced towards a certain imagery due to the daemon's nature. You could use Plague Zombies as daemons if you really wanted to, and not worry about what to count them as now, for example.
 
1 - 20 of 29 Posts
Top