Wargaming Forum and Wargamer Forums - Search Results
Advanced Search
Showing results 1 to 50 of 264
Search took 0.02 seconds.
Search: Posts Made By: martin4696
Forum: Eldar Army Lists   02-05-09, 04:38 PM
Replies: 7
Views: 419
Posted By martin4696
tbh seems a bit out of place in this army, i...

tbh seems a bit out of place in this army, i think a simple and cheap guide or doom farseer would work much better, but if you keep the autarch i would go power weapon over the chainsword and...
Forum: Eldar Army Lists   02-05-09, 04:28 PM
Replies: 11
Views: 863
Posted By martin4696
its a nice idea but i can never really see it...

its a nice idea but i can never really see it working tbh (i dont mean to be so negative), my reasons being.

what are you going to do against
1. a tank with av 13 or 14?
2. a minor hourde army?...
Forum: Eldar Army Lists   02-03-09, 05:29 AM
Replies: 18
Views: 1,028
Posted By martin4696
So my thoughs... ***** imo an ovious...

So my thoughs...


***** imo an ovious choice so depends which way you look at this one, but lets face it hes a beast!!!


*****not a huge fan of these guys myself but they do work (athough u...
Forum: 40k Rules Discussion   02-02-09, 10:42 AM
Replies: 10
Views: 1,209
Posted By martin4696
erm going by RAW in the rule book , no you cant...

erm going by RAW in the rule book , no you cant BUT there are varios FAQs (i defo know the GT 1 said it was ok) that say you can cast powers from inside a vhircle.
Forum: Eldar Army Lists   01-08-09, 01:48 PM
Replies: 2
Views: 399
Posted By martin4696
erm i dont get the need in all the warlocks at...

erm i dont get the need in all the warlocks at all just get a avatar and be fearless....

i also dont see Prince Yriel as a major advantage in this army

my 2 cents..
Forum: General 40k   01-08-09, 01:08 PM
Replies: 57
Views: 4,055
Posted By martin4696
i think some people are answering the wrong...

i think some people are answering the wrong question... the question is what codex is unbalanced rather than what armies cant be beaten.. (as well all know every list can be beaten by another list)
...
Forum: General 40k   01-07-09, 01:10 PM
Replies: 57
Views: 4,055
Posted By martin4696
erm either of the chaos codex's imo i also...

erm either of the chaos codex's imo

i also think the marines are harsh but they pay for what they get, i disagree with the IG thing as bar kill points the right list can kick the hell out of most...
Forum: 40k Rules Discussion   12-28-08, 09:02 AM
Replies: 11
Views: 1,424
Posted By martin4696
null zone and gate imo are the best. and no...

null zone and gate imo are the best.

and no you cannont charge (counts as deepstriking) but you can shoot ;)
Forum: Eldar Army Lists   12-28-08, 01:23 AM
Replies: 1
Views: 321
Posted By martin4696
erm drop 1 pathfinder and get another weapon on...

erm drop 1 pathfinder and get another weapon on the wraithlord, other than that looks exerlent (ticked all the boxes).

or even drop 2 pathfinders and get forune for your farseer (they are going to...
Forum: 40k Rules Discussion   12-28-08, 01:20 AM
Replies: 3
Views: 437
Posted By martin4696
i think it stated that the unit benefits from the...

i think it stated that the unit benefits from the orb if within 6", meaning only 1 model has to be within 6" for the whole unit to be effected.
Forum: 40k Rules Discussion   12-28-08, 12:34 AM
Replies: 22
Views: 1,407
Posted By martin4696
erm yes it does say ALL modules so im 99%...

erm yes it does say ALL modules so im 99% sure that means the eldar modules as well and for your second question common sence says counts to your opponunts score rather than yours

hope this helps...
Forum: Eldar Army Lists   12-28-08, 12:32 AM
Replies: 21
Views: 1,834
Posted By martin4696
erm im confused with the underslung cannons... as...

erm im confused with the underslung cannons... as you need to be moving to keep them alive this means no shooting. i also think fortune would be good on the farseer (well better than guide anyway...
Forum: General 40k   12-27-08, 10:48 PM
Replies: 3
Views: 548
Posted By martin4696
erm not sure about dark angles/blood etc but with...

erm not sure about dark angles/blood etc but with the new marines you cant (and never could i dont think, never had the retinue rule i dont think)

hope this helps
Forum: General 40k   12-27-08, 09:23 PM
Replies: 1
Views: 285
Posted By martin4696
it already comes with 1 as standard then you can...

it already comes with 1 as standard then you can buy another 1 on top of that so you end up with 2 storm bolters.

p.s next time put questions into the rules sub forum
Forum: 40k Rules Discussion   12-27-08, 06:59 PM
Replies: 15
Views: 1,097
Posted By martin4696
erm i dont think there is anything in the chaos...

erm i dont think there is anything in the chaos codex that has true grit anymore sorry, and storm bolters are 2 handed so you cant use them to gain an extra attack (bar from with true grit).

and...
Forum: 40k Rules Discussion   12-27-08, 06:03 PM
Replies: 15
Views: 1,097
Posted By martin4696
they get 2 attacks, and only modules with 2...

they get 2 attacks, and only modules with 2 lighningclaws get an extra attack for havin 2 CCWs, as in ur example a storm bolter is a 2hander weapon and you can only get +1 attack if the module has 2...
Forum: Eldar Army Lists   12-24-08, 10:14 AM
Replies: 7
Views: 629
Posted By martin4696
yer this is EVERY old, from the craftworld eldar...

yer this is EVERY old, from the craftworld eldar codex (expansion) thats all.
Forum: 40k Rules Discussion   12-21-08, 01:23 PM
Replies: 39
Views: 1,971
Posted By martin4696
erm vaz the chance of a wraithlord killing even 1...

erm vaz the chance of a wraithlord killing even 1 terminator with his 2 attacks are very small never mind 2 lol, also the librarian cant even hurt the wraithlord as his toughness is TOO high :)
...
Forum: Eldar Army Lists   12-21-08, 01:13 PM
Replies: 3
Views: 395
Posted By martin4696
erm a good list imo but i dont like 2 things.....

erm a good list imo but i dont like 2 things.. the autarch and the shurken cannon on the waveserpent.

i would drop both and buy another waveserpent for the fire dragons (so the falcon can sit at...
Forum: General 40k   12-20-08, 10:13 PM
Replies: 36
Views: 1,656
Posted By martin4696
ahah i love the question, im thinking of just...

ahah i love the question, im thinking of just sniping his eye lenses (they got to be easier than his armour then how will he see, failing that hope he "drops" somewere that no one cares about use up...
Forum: Off Topic   12-20-08, 12:53 PM
Replies: 10
Views: 721
Posted By martin4696
why not order it from the online store then...???...

why not order it from the online store then...??? and exchange rates change ALL the time so you cant really expect them to keep up to date prices do you..?

p.s i dont work for GW btw lol
Forum: 40k Rules Discussion   12-04-08, 06:16 AM
Replies: 13
Views: 803
Posted By martin4696
ahah + all types of grenades + imune to...

ahah

+ all types of grenades
+ imune to all psychic powers
+ imune to all forms of instant kill, remove from board weapons
+ fell no pain and egnore your first failed save (per turn)
+...
Forum: 40k Rules Discussion   12-03-08, 07:47 PM
Replies: 13
Views: 803
Posted By martin4696
Vaz my greynight grand master with force...

Vaz

my greynight grand master with force weapon in tarrain is still going to woop you when you charge him ... lmao

but seriously is a bit stupid if i did something like this i would always...
Forum: Eldar Army Lists   12-02-08, 09:32 PM
Replies: 4
Views: 428
Posted By martin4696
yer i love the wraithlords u cant beat them :) ...

yer i love the wraithlords u cant beat them :)

and i can see that the avatars fearless bubble would be nice tbh but i would run him every turn so would move faster than anything else, but i have...
Forum: General 40k   12-02-08, 02:10 PM
Replies: 16
Views: 1,072
Posted By martin4696
i think lysander would be a close one vs the same...

i think lysander would be a close one vs the same orks lmao ahah got to love the yellow nutter :)
Forum: Eldar Army Lists   12-02-08, 02:08 PM
Replies: 4
Views: 428
Posted By martin4696
i think this would be my list with the fire...

i think this would be my list with the fire dragons :victory:

145 - farseer - fortune, doom, spirit stones, warding

155 - 8 banshees - exarch, executioner, acrobatic
110 - waveserpent, twin...
Forum: Eldar Army Lists   12-02-08, 01:56 PM
Replies: 4
Views: 428
Posted By martin4696
1500 eldar

nothing special really just cant put an eldar army i like that i think will be competitive (be able to qualify at a GT) onto paper.. this is my latest atempt.

145 - farseer - fortune, doom,...
Forum: Archived Events   12-02-08, 12:22 AM
Replies: 35
Views: 2,207
Posted By martin4696
jigplums i believe in some of your points but i...

jigplums i believe in some of your points but i think the gt is becoming more balanced and the more balanced lists are working better than the hard core lists (i dont think twin lash, 3 nurgle units...
Forum: Eldar Army Lists   11-30-08, 12:01 PM
Replies: 3
Views: 406
Posted By martin4696
erm a couple of things. your farseers are...

erm a couple of things.

your farseers are 110 points not 210 lol and i would maybe think about swopping 1 guide for an eldritch storm (they can be very usful when combined with doom)

i would...
Forum: General 40k   11-30-08, 11:48 AM
Replies: 16
Views: 1,072
Posted By martin4696
kantor could just OB them to hell first !!! ...

kantor could just OB them to hell first !!!

but yer it matters on ALOT of things really main 1 being LUCK!
Forum: Space Marine Army Lists   11-27-08, 10:29 AM
Replies: 11
Views: 5,355
Posted By martin4696
im 99.999999% sure your wrong.

im 99.999999% sure your wrong.
Forum: Archived Events   11-27-08, 10:21 AM
Replies: 35
Views: 2,207
Posted By martin4696
erm i really like your post but i disagree with...

erm i really like your post but i disagree with some bits


the gaurdian unit.... bright lance imo isnt the best weapon for the unit.. skatter laser is imo, and i just find warlocks to many...
Forum: 40k Rules Discussion   11-19-08, 04:59 AM
Replies: 56
Views: 2,555
Posted By martin4696
i love that questions is SO ovious imo but is...

i love that questions is SO ovious imo but is always in the book. and the "can i use my brass scorpion from apocalipse??" they make me laught every time i read them.

and i was under the...
Forum: 40k Rules Discussion   11-19-08, 12:59 AM
Replies: 4
Views: 708
Posted By martin4696
its the same as missile launchers with frag or...

its the same as missile launchers with frag or krak..??
Forum: Eldar Army Lists   11-17-08, 04:10 PM
Replies: 15
Views: 861
Posted By martin4696
i think he has 2 units of 10 dire avengers hence...

i think he has 2 units of 10 dire avengers hence the 3rd waveserpent ..

but yer i would proberly change your HQ maybe just to a farseer (fortune, doom, warding) and stick him with the banshees...
Forum: 40k Rules Discussion   11-17-08, 03:43 AM
Replies: 56
Views: 2,555
Posted By martin4696
i see the FAQ as the last thing released by GW...

i see the FAQ as the last thing released by GW regardless of what it was for, althought alot of people dont think it makes sence (which it really doesnt tbf), i always used the lastest edition FAQs....
Forum: 40k Rules Discussion   11-16-08, 11:05 PM
Replies: 56
Views: 2,555
Posted By martin4696
erm actualy GW begs to differ... check the GT...

erm actualy GW begs to differ... check the GT FAQ.......
Forum: Eldar Army Lists   11-14-08, 08:19 PM
Replies: 17
Views: 1,367
Posted By martin4696
depends on the situtation really, marines or...

depends on the situtation really, marines or heavy tanks (land raiders,lith, battle tanks etc) yes it is worth it imo but really does depend when and what u need.
Forum: Space Marine Army Lists   11-14-08, 03:53 PM
Replies: 11
Views: 5,355
Posted By martin4696
erm i agree with everything bar the cyclone vs...

erm i agree with everything bar the cyclone vs ass cannon ... i guess it depends on what you are doing with them (running or teleporting) but i would prity much ALWAYS go asscannons over the (old)...
Forum: Eldar Army Lists   11-14-08, 03:45 PM
Replies: 17
Views: 1,367
Posted By martin4696
looking good a couple of things i would recomend...

looking good a couple of things i would recomend you change are.
1. the weapons on your falcon, if you are moving you can only fire 1 weapon on there so i would just go for the cheap option and just...
Forum: Eldar Army Lists   11-12-08, 03:34 PM
Replies: 10
Views: 1,044
Posted By martin4696
***** hes TOO good to miss out on imo, but make...

***** hes TOO good to miss out on imo, but make sure he is more effective in your list than a normal farseer, i guess all he does is guide the warwalkers and dooms units (fortuning himself) if this...
Forum: General 40k   11-09-08, 05:58 PM
Replies: 12
Views: 765
Posted By martin4696
orks orks orks!!! then we have tau, eldar...

orks orks orks!!!

then we have tau, eldar and marines (both chaos and normal)

then deamons and nids

imo
Forum: Archived Events   11-09-08, 05:54 PM
Replies: 16
Views: 1,147
Posted By martin4696
Cyphereclipse- i didnt see you there :( ...

Cyphereclipse- i didnt see you there :(

Marcus !- i think if its you, you played alen (necrons black and green) game 5?? i was the random guy that kept appearing lol (black hair glasses lol) ,...
Forum: 40k Rules Discussion   11-08-08, 06:35 AM
Replies: 9
Views: 1,295
Posted By martin4696
erm i like the whole lysander in the sterngaurd...

erm i like the whole lysander in the sterngaurd in a drop pod... the turn they land 1 unit is going to get bent over (by the sterngaurd, as they actualy become SICK) the next turn unless they kill...
Forum: 40k Rules Discussion   11-08-08, 06:31 AM
Replies: 15
Views: 1,067
Posted By martin4696
ok i take your points but ... i wouldnt exactly...

ok i take your points but ... i wouldnt exactly say "running circles around tank" but i guess 6" is better than nothing, and i that is new to me for 5th ed that they can do that so yes that is kind...
Forum: 40k Rules Discussion   11-07-08, 03:04 PM
Replies: 15
Views: 1,067
Posted By martin4696
Typhoons are 90!!! points (i would have a tornado...

Typhoons are 90!!! points (i would have a tornado over it any day) ... that also has to stay still to fire both its weapons... has shocking armour value and weapon is ok

but i completly agree with...
Forum: 40k Rules Discussion   11-03-08, 11:51 AM
Replies: 7
Views: 1,034
Posted By martin4696
yer it does scatter as usual. the question...

yer it does scatter as usual.

the question i have is can you use it if you are in combat... similar to the necron lords deepstrike ability??? (cant remember the name)
Forum: General 40k   11-03-08, 11:09 AM
Replies: 10
Views: 976
Posted By martin4696
and you have you 2 units of spine gaunts for...

and you have you 2 units of spine gaunts for scoring units with "without number" so there scoring something whatever you do.

neither have you mentioned how bad 8 TMC Running over the battle field...
Forum: General 40k   11-03-08, 11:00 AM
Replies: 19
Views: 950
Posted By martin4696
erm imo i dont think the modules are great...

erm imo i dont think the modules are great (although they are very old) there ok.. but omg as an army there rules are orsum, like already said by most people in this thread more plastic and less...
Forum: Space Marine Army Lists   11-01-08, 03:58 AM
Replies: 13
Views: 839
Posted By martin4696
i would think about swopping some/all of your RBs...

i would think about swopping some/all of your RBs lascannons for a whirlwind and upgrading your chaptain for a master (mainly for the OB), and a flamer here or there wouldnt go a miss imo
...
Showing results 1 to 50 of 264

 
Forum Jump
 
For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome